torsdag 30 december 2010

Lite trasiga och knasiga, är vårt trasdocksgäng.

Varje dag stöter man på pack frågan, vad ska man ha med sig för kläder?, vilka skor och hur många skor?,
 vilka hygien artiklar ska man prioritera? finns det saker att köpa där? Så pågår det varje dag.
Jag vill ha med mig min dröm fångare (onödig sak att ha med sig) för jag är rädd att jag ska drömma massvis av mardrömmar när jag är i en annan miljö.

Igår när jag kom hem hade mamma köpt en fin present till mig,
Guatemala Worry Dolls.
Dom fungerar precis som en dröm fångare, man lägger dom under huvudkudden och så suger dom åt sig alla negativa drömmar, sen är dom praktiska för dom är mindre än mitt lillfinger.

"Here are some tiny people for you to keep.
 So you can have a good nights sleep,
 put them under your pillow when the day in through
 and let them do all the worrying for you."




Dessa kan man köpa på Krokodil i Piteå och är Fairtrade produkter.

/Kicko

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar